Подготовила:
учитель
английского языка
II
квалификационной категории
Дохтуркина Н.А.
Цель урока: ознакомление учащихся с обычаями и традициями
празднования праздника “St. Valentine’s Day”.
Задачи
урока:
Обучающие:
1)
Познакомить учащихся с традициями и обычаями празднования дня святого Валентина.
2)
Способствовать формированию у учащихся навыков лингвострановедческой
компетенции
3)
Активизировать лексику на тему “St. Valentine’s Day”
4)
Познакомить с фольклорным и поэтическим наследием англоязычных стран
Развивающие:
1) Развивать
творческую фантазию, познавательный интерес, инициативу в осуществлении
иноязычной речевой деятельности
Воспитательные:
1)
Воспитывать у учащихся чувство прекрасного и уважение к культуре и традициям
других народов
2)
Воспитывать чувство взаимной ответственности, прививать навыки работы в
коллективе.
3)Развивать
социокультурные знания.
Оборудование:
компьютер, раздаточный материал:
1) текст о
возникновении праздника;
2) алфавит;
3) карточки
с заданиями;
4) заготовки
“валентинок”
Ход урока
1. Организационный момент
Good
morning, dear boys and girls! Glad to see you! Do you like holidays?
And I like
them, too. What holidays do you know? (Учащиеся
называют известные им праздники.) We start our lesson, which connected with a beautiful holiday, one of the
most popular in Great Britain. On the 14th of February people celebrate St.
Valentine’s Day. This holiday is the favourite holiday of all English children
and adults we will read about history this holiday, have a competition and
write cards. I hope you’ll enjoy our English lesson and be friendly to each
other. I wish you good luck! Let’s start!
2. Основной
этап урока
1) Чтение
текста о том, как появился этот праздник
This is a
sad story about love. Now let’s read the text about it
Чтение текста
There is a
beautiful legend behind St. Valentine’s Day. Saint Valentine lived in Rome in
the third century AD . At that time the Emperor of Rome was Claudius. He wasn’t very popular because he was trying to get more and more people for
his army. The men didn’t want to go to the army and Claudius thought that it
was because they didn’t want to leave their wives and children.”If they don’t
get married, they’ll join the army,” he thought and passed a law which banned
marriage.
Valentine
was a Christian priest who didn’t like the new law. He secretly married people
who were in love. One night the emperor’s soldiers caught him and put him in prison. Valentine was going to die.
Many young
people felt sorry for Valentine
and visited him in prison. One of them
was the daughter of a prison guard. On the day of his
execution Valentine wrote a note to her and signed it “Love from your Valentine “. This was on 14 February 269 AD.
Since then 14
February has been the Day of Love, when
people send love letters and presents to each other. They don’t sign the cards with their names , but write “Guess Who” or “Your
Valentine”
At first this was a European tradition, but then it became
popular in other countries. It became to Russia too, but a lot of people
say, ”If you love somebody , you should show it every day, not only
And now
we’ll have an English contest. We’ll play games, recite poems-so I hope that
we’ll enjoy the holiday and have a good time. So I wish you good luck. Let’s start
Contest 1(Презентация 1)
Командам предлагается выбрать окончание предложений
из предложенных вариантов. Каждое задание представлено на отдельном слайде.
После вопроса предлагается слайд с правильным расширенным ответом. Члены жюри
следят за правильным выполнением задания и выставляют очки.
Задание 1. St. Valentine’s Day is
celebrated on the…
a) March, 8
b) January, 1
c) February, 14
Ответ:
С) St. Valentine’s Day is celebrated on the February,
14.
Задание 2. Valentine was…
a) a king
b) a priest
c) God of Love
Ответ:
B) Valentine was a Christian priest.
Задание 3. St. Valentine’s Day is a
holiday of …
a) lovers
b) teachers
c) soldiers
Ответ:
A) St. Valentine’s Day is a holiday of lovers: wives and husbands, boys and
girls, men and women.
Задание 4. Valentine’s cards have a shape
of …
a) star
b) flower
c) heart
Ответ:
C) Valentine’s cards have a shape of heart or have hearts on it.
Задание 5. The symbol of St. Valentine’s
Day is …
a) heart
b) red
rose
c)girl
Ответ:
B) The earliest symbol was Cupid, the Roman God of love. Now a red rose is.
Задание 6. Valentine fell in love with
the …
a) jailer’s
daughter
b) queen
c) nurse
Ответ:
A) Valentine was put into prison and there he fell in love with the jailer’s
daughter.
Задание 7. Valentine wrote his lover a letter
and signed it …
a) “to my
sweetheart”
b) “from your Valentine”
c) “Love”
Ответ:
B) The night his execution on February 14th he wrote his lover a farewell
letter and signed it “From your Valentine”.
Физминутка для глаз.
( Презентация 2)
Let’s give a
little rest for our eyes.
Contest 2
Translate
the words into English and translate the poem.(Переведите слова на английский и переведите стихи).
1. Розы are red,
Violets are синие,
Honey is сладкий
And so are you.
Правильный восстановленный вариант стихотворения:
Roses
are
red,
Violets are blue,
Honey is sweet
And so are you.
2. Mama loves кофе,
Papa loves чай,
I люблю my teacher
And my teacher loves меня.
Правильный восстановленный вариант стихотворения:
Mama loves coffee,
Papa loves tea,
I love my teacher
And my teacher loves me.
3. Мальчики are silly,
Девочки are smart,
I love you
With all my сердцем.
Правильный восстановленный вариант стихотворения:
Boys are silly,
Girls are smart,
I love you
With all my heart.
4. The birds
won’t петь,
The звезды won’t shine,
If you won’t be
My Валентином!
Правильный восстановленный вариант стихотворения:
The birds won’t
sing,
The stars won’t shine,
If you won’t be
My Valentine!
5. Valentine’s день
Is a чудный day
To make “I love тебя”
Easy to сказать.
Правильный восстановленный вариант стихотворения:
Valentine’s day
Is a lovely day
To make “I love you”
Easy to say.
Contest 3
Now you have another task. Do you like
fairy-tales? And I hope you remember their characters? You should compare the names of fairy-tales’ characters Карточки с каждым именем отдельно даются каждой
команде по одному экземпляру.
KAY- GERDA
BURATINO- MALVINA
ALADDIN- JASMIN
SNOWDROP- 7 DWARFS
RED RIDING HOOT- GREY WOLF
PRINCESS SWAN- GVIDON
ROMEO- JULIETTE
Физминутка
Let’s have a
little rest. (Давайте немного отдохнем).
Физминутка проводится под музыку группы Queen «
We
Will
Rock
You»
Contest
4.
Командам
раздаются закодированное сообщение. Дети должны расшифровать и перевести это
послание. Каждая цифра соответствует букве алфавита.
Today in the
morning I’ve got a message, but I cannot read it. It is
recoded. Help me to recode this secret message. The key help you
(I hearty hope you have a Happy Valentine’s Day. 9 8 5 1 18 20 25 8 15 16 5
25
15 21 8 12 25 1 8 1 16 16 25 2 21 12 5 14 12 9 14 5 ’19 4 1 25.)
You all are
very good, but I don’t know who is better and I don’t know who is the winner.
And now I want to take you Valentine’s cards and you may sign them to your best
friends or relatives. You may choose the poem or the message.
3. Заключительный этап.
- объявление
победителей;
- подведение
итогов урока;
Your
homework is learn the poem by heart.
Our lesson is over. Good-bye!(Ваше домашнее задание выучить одно из стихотворений.
Урок окончен . До свидания.)
Использованные источники:
1. Учебник
английского языка «Happy
English.ru» М. Ю. Кауфман для 8 класса
Комментариев нет:
Отправить комментарий